ПРИКЛАД ГАЛУЗЕВОЇ ДОРОЖНЬОЇ КАРТИ В AGRI-FOOD

ГОЛОВНІ НАПРЯМИ ЦИФРОВІЗАЦІЇ АГРО-ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ, ЩО ЗАКЛАДЕНІ В НАЦІОНАЛЬНУ СТРАТЕГІЮ «АГРО, ХАРЧОВА ТА ПЕРЕРОБНА ГАЛУЗІ: ДОРОЖНА КАРТА, ЩО РОЗКРИВАЄ НОВІ МОЖЛИВОСТІ ЗРОСТАННЯ ДЛЯ АВСТРАЛІЇ»

ДОКУМЕНТ ПІДГОТОВЛЕНИЙ НАЦІОНАЛЬНИМ НАУКОВО-ДОСЛІДНИМ ІНСТИТУТОМ CSIRO

Традиційно вже для таких документів (в АППАУ ми маємо огляди 3-х галузей по Австралії), CSIRO починає з огляду 5 мега-трендів глобального світу які є визначальними для харчової галузі окремої країни, а саме:

  • Менш передбачувана планета, на якій кліматичні зміни будуть створювати нові й нові кризові ситуації з харчуванням та постачанням населення різних країн.
  • Здоров’я та здоровий спосіб життя оволодівають масами – й особливо в контексті старіння населення, зростання стресів та прискорення темпу життя.
  • Ріст вимог та посилення впливу споживачів – й що особливо притаманне харчовій промисловості.
  • Один глобальний світ – глобальні мережі великих брендів, розвиток логістики та інфраструктури стирає всі кордони між країнами.
  • Більш розумні харчові ланцюжки – вхід великих даних в алгоритми прийняття рішень, е-комерція та маркетплейси вже проявляють радикальні зміни в галузі. Цей ефект буде тільки посилюватись з часом.

Далі дослідники розгортають сильні та слабкі місця вітчизняної агро-промислового комплексу й дають перелік кращих можливостей, до яких належать значне зростання сегментів здорової їжі та екологічних рішень, а також поява нових преміум сегментів.

Далі дослідження фокусується на 3-х факторах, що забезпечують галузевий прорив:

  • Відслідковування та походження (traceability and provenance).
  • Харчова та біо- безпека.
  • Дослідження та доступ до ринків.

По кожному з цих факторів наводяться приклади технологій, що їх реалізують та можливі дії на рівні бізнесів та екосистем. Загальна картина методики австралійського проекту виглядає наступним чином:

Український проект, загалом, буде йти по подібній методиці, з тією відмінністю, що буде фокусуватись також на практичних речах, які дотичні до підприємств – учасників проекту – як готові бізнес-кейси для них, карта інноваторів, рекомендації по розвитку тощо.

Приклади дорожніх карт українською чи російською по іншим галузям – див. огляд по Українській Залізниці, по світу – див. огляд по Австралії в гірничо-добувній галузі.

Posted in FAQ